Psychoterapia dzieci
Psychoterapia dziecka poprzedzona jest konsultacjami z rodzicami, podczas których zapoznaję się z trudnościami dziecka, jakie niepokoją rodziców. Spotkania te służą zebraniu informacji na temat dotychczasowego rozwoju dziecka, jego funkcjonowania w środowisku rodzinnym, rówieśniczym, ale także w żłobku, przedszkolu czy szkole. Dzięki rozmowie z rodzicami mam możliwość poznania i zrozumienia trudności, z jakimi mierzy się ich pociecha w aktualnej sytuacji, co jest bardzo istotne dla dalszej pracy z dzieckiem.
Po konsultacjach z rodzicami przychodzi czas na pierwsze spotkanie z dzieckiem, które ma na celu nawiązanie kontaktu z dzieckiem, jego obserwację, poznanie jego zasobów, ale przede wszystkim określenie kłopotów i trudności, z jakimi się zmaga.
Po ustaleniu wstępnej diagnozy ponownie spotykam się z rodzicami w celu ustalenia dalszego planu pracy z dzieckiem. Wówczas zaczyna się właściwa terapia, prowadzona w formie zabawy i rozmowy, którym towarzyszy przede wszystkim akceptacja i zrozumienie przeżyć dziecka. Priorytetem w mojej pracy jest stworzenie dziecku bezpiecznych i przyjaznych warunków. Spotkania z małym klientem odbywają się minimum raz w tygodniu o stałej porze i trwają 50 minut. W trakcie procesu terapeutycznego jestem w kontakcie z rodzicami, których w zależności od potrzeby zapraszam na indywidualne konsultacje.
Prowadzę terapię indywidualną dzieci w przypadku:
- zaburzeń i problemów emocjonalnych;
- nadmiernej nieśmiałości, obniżonego poczucia własnej wartości;
- trudności w relacjach i w dostosowaniu się do norm społecznych;
- całościowych zaburzeń rozwojowych (autyzm, zespół Aspergera);
- zaburzeń więzi rodzic-dziecko;
- zaburzeń lękowych (lęk separacyjny, mutyzm);
- problemów wynikających z sytuacji rodzinnej (np. konflikty, sytuacja rozstania czy rozwodu rodziców);
- problemów szkolnych, trudności adaptacyjnych;
- wszelkich kłopotów dziecka.